Творча робота, не дивлячись на складність, є чудовою і піднесеною працею !!!

Критерії оцінювання

КРИТЕРІЇ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ У СИСТЕМІ ЗАГАЛЬНОЇ ОСВІТИ
Оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання здійснюється у двох аспектах: оцінюється рівень оволодіння теоретичними знаннями та якість практичних умінь і навичок, тобто здатність до застосування вивченого матеріалу під час виконання практичних робіт. Критерії, за якими здійснюється  оцінювання навчальних досягнень учнів мають комплексний характер. До них належить: рівень застосування знань та умінь в практичній роботі; уміння користуватися різними видами конструкторсько-технологічної документації та іншими джерелами інформації; дотримання технічних вимог у процесі виконання робіт (якість виробу); уміння організовувати робоче місце і підтримувати порядок на ньому в процесі роботи; рівень сформованості трудових прийомів і умінь виконувати технологічні операції; дотримання правил безпечної праці та санітарно-гігієнічних вимог; дотримання норм часу на виготовлення виробу; рівень самостійності у процесі організації і виконанні роботи (планування трудових процесів, самоконтроль і т. п.), виявлення елементів творчості.
Рівень навчальних досягнень учнів
Бали
Критерії оцінювання навчальних досягнень учнів

І. Початковий

1
Учень (учениця) може розпізнавати деякі об'єкти вивчення (матеріали, моделі, схеми тощо) та називає їх (на побутовому рівні); знає правила безпеки при роботі в навчальних майстернях
2
Учень (учениця) описує деякі технологічні об'єкти; розпізнає інструменти та обладнання для виконання практичних робіт
3
Учень (учениця) має фрагментарні уявлення з предмета вивчення (обізнаний з деякими технологічними поняттями); може використовувати за призначенням робочі інструменти та обладнання

II. Середній
4
Учень (учениця) знає окремі факти, що стосуються технологічних об'єктів; виконує елементарні прийоми роботи інструментом
5
Учень (учениця) відтворює навчальний матеріал з допомогою вчителя; може виконувати окремі операції; дотримується послідовності виготовлення виробу; володіє прийомами роботи інструментом
6
Учень (учениця) самостійно відтворює значну частину навчального матеріалу; дотримується технології виготовлення виробу; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються певних етапів проектної діяльності

III. Достатній
7
Учень (учениця) самостійно і логічно відтворює фактичний і теоретичний матеріал; виконує практичну роботу відповідно до інструкцій вчителя; з допомогою учасників проекту і учителя виконує завдання, що стосуються усіх етапів проектної діяльності
8
Учень (учениця) виявляє розуміння навчального матеріалу, наводить приклади; може самостійно обирати конструктивні елементи виробу; раціонально організовує робоче місце
9
Учень (учениця) володіє навчальним матеріалом і використовує набуті знання і уміння у стандартних ситуаціях; може самостійно та обґрунтовано обирати конструктивні елементи виробу

IV. Високий
10
Учень (учениця) володіє засвоєними знаннями та уміннями і застосовує їх у нестандартних ситуаціях; з допомогою учасників проекту і учителя проектує та виконує всі види запланованих робіт
11
Учень (учениця) володіє глибокими знаннями і навичками з предмета, аргументовано використовує їх у нестандартних ситуаціях, знаходить і аналізує додаткову інформацію; самостійно проектує та виконує всі види запланованих робіт, допускаючи при цьому незначні відхилення у технологічних операціях
12
Учень (учениця) має системні знання та навички з предмета, свідомо використовує їх, у тому числі, у проблемних ситуаціях; самостійно проектує та виконує, використовуючи відповідні технології, всі види запланованих робіт

Видами оцінювання навчальних досягнень учнів з трудового навчання є:
  •    поточне;
  •    тематичне; 
  •    семестрове;
  •    річне оцінювання. 

 ПОТОЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
 У зв’язку з специфікою уроків з трудового навчання поточне оцінювання з даного предмету є обов’язковим. Поточне оцінювання - це процес встановлення рівня навчальних досягнень учня (учениці) в оволодінні змістом предмета, уміннями та навичками  відповідно до вимог навчальних програм самостійність оцінних суджень, досвід творчої діяльності та емоційно-ціннісногоставлення до навколишньої дійсності.. Поточне оцінювання здійснюється у процесі поурочного вивчення темиЙого основними завдання є: встановлення й оцінювання рівнів розуміння і  первинного засвоєння окремих елементів змісту теми, встановлення зв’язків між ними та засвоєним змістом попередніх тем, закріплення знань, умінь і навичок.Формами поточного оцінювання є індивідуальне, фронтальне та групове опитування; виконання учнями різних видів письмових робіт (тестування, у тому числі комп’ютерне,  розв’язування кросвордів, графічний диктант, опис технологічного процесу, складання інструкційної або технологічної карти, розробка творчого проекту);
виконання лабораторно-практичних робіт;
виконання практичних робіт;
робота з схемами;
робота з технологічною документацією;
Оцінювання учнів з теоретичних знань можуть проводитися як  індивідуально так і фронтально, як усно так і письмово.  Тоді бали будуть в журналі виставлені відповідно вибірково, або в колонку.
 Оцінювання  практичної роботи, (якщо виріб виготовляється  поетапно на декількох  уроках), виконується вибірково (бали виставляються не всім учням), але з певного етапу практичної роботи, на розсуд учителя, можливе оцінювання і всіх учнів.
В тому випадку коли лабораторно-практична робота або практична робота виконується за один урок, то  оцінюються всі учні.
При закінченні довготривалої практичної роботи за готовий виріб бали виставляються всім учням в колонку на послідньому уроці даної теми чи розділу.
При вивченні значних за обсягом розділів, крім поточного оцінювання,  доцільно проводити кілька проміжних фронтальних оцінювань. Одне оцінювання  за теоретичний матеріал , а друге - за готовим виробом в залежності від розділу, який вивчається.
 Наповнюваність оцінок на сторінці журналу регулює вчитель (їх повинно бути стільки, щоб об’єктивно оцінити учня).
Інформація, отримана  на підставі поточного контролю, є основною для коригування роботи вчителя на уроці.

ТЕМАТИЧНЕ ОЦІНЮВАННЯ НАВЧАЛЬНИХ ДОСЯГНЕНЬ УЧНІВ З ТРУДОВОГО НАВЧАННЯ
Доцільність тематичного оцінювання зумовлена психологічними закономірностями засвоєння навчального матеріалу, що передбачають реалізацію послідовних його етапів, що не можна здійснювати на одному уроці. Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів забезпечує: 
усунення безсистемності в оцінюванні;
  •          підвищення об’єктивності оцінки знань, навичок і вмінь;
  •                     індивідуальний та диференційований підхід до організації навчання;
  •                 систематизацію й узагальнення навчального матеріалу;
  •                          концентрацію уваги учнів до найсуттєвішого в системі знань з трудового навчання.

Тематичне оцінювання навчальних досягнень учнів проводиться після вивчення кожного модуля   програми  трудового навчання за 11 – річною освітою. Основні питання, типові завдання, зміст та обсяг навчального матеріалу, форми оцінювання і т. д. вчитель визначає на основі вимог навчальної програми і вони мають бути відомі учням від самого початку опрацювання теми або її частини, слугуючи орієнтиром у процесі роботи над розділом (темою) чи модулем. Тому перед початком вивчення нового розділу, теми чи модуля всі учні мають бути ознайомлені з кількістю годин, відведених на вивчення цього розділу, теми чи модуля (кількістю занять); тематикою лабораторно-практичних робіт, видом практичної роботи, вимогами до якості виготовленого виробу; терміном і умовами оцінювання.Тематична оцінка виставляється  на підставі результатів опанування учнями матеріалу теми впродовж її вивчення з урахуванням поточних оцінок, різних видів навчальних робіт (практичних, лабораторних, самостійних, творчих, контрольних робіт) та  навчальної активності школярів.Тематична оцінка не підлягає коригуванню.
Результати тематичного оцінювання відображаються у класному журналі в окремій колонці після вивчення кожного модуляВ класному журналі для тематичного оцінювання учнів після останнього уроку теми чи модуля відводиться одна колонка для виставлення тематичного балу і записується  - Тематична. Дата в цій  колонці не записується, пуста клітинка до і після тематичної не залишається. Якщо вивчення модуля не закінчено в межах семестру, тематичне оцінювання  виставляється по  поточним оцінкам та оцінці за практичну роботу за фактично виконану роботу на момент оцінювання. В наступному семестрі виставляється оцінка за готовий виріб і враховується (як поточна) у ІІ семестрі. Якщо учень із поважних причин  був відсутній на всіх уроках  з даного розділу чи теми,  він повинен відпрацювати матеріал і пройти тематичне оцінювання ( не пізніше ніж  закінчиться семестр). Якщо учень був відсутній на всіх уроках трудового навчання протягом вивчення розділу та не виконав вимоги навчальної програми, у колонку з надписом Тематична виставляється н/а (не атестований). Оцінка за семестр виставляється за результатами тематичного оцінювання, а за рік - на основі  семестрових оцінок.
Семестрова оцінка може підлягати коригуванню. Скоригована семестрова  оцінка виставляється без дати в колонку з надписом «Скоригована»  за  колонкою «І семестр» або «ІІ семестр». 





Комментариев нет:

Отправить комментарий